
Elektronski sertifikat
Bilo da se pripremate da pokrenete preduzetnički posao ili da osnujete društvo sa ograničenom odgovornošću, a obavezno ako već imate firmu, neophodno je da posedujete elektronski sertifikat.
Sa elektronskim sertifikatom za početak možete da izvršite registraciju preduzetnika ili da osnujete društvo (jednočlano) bez odlaska u APR.
Takođe, možete da pristupite portalima Poreske uprave ili jedinstvenom centralnom registru za prijavu radnika ili da jednostavno prenesete ovlašćenje npr. knjigovođi bez odlazaka u pomenute institucije.
Godišnji obračun i statistički izveštaj se potpisuje isključivo sa elektronskim sertifikatom ovlašćenog lica I zato ako ste osnovali duštvo ili registrovali preduzetnika u 2019. godini, obavezno je da obezbedite elektronski sertifikat do februara 2020. godine.
Elektronski sertifikat je dokument kojim se potvrđuje veza između podataka za proveru elektronskog potpisa i identiteta lica koje je potpisnik. Možemo ga shvatiti kao digitalni identifikacioni dokument jer sadrži podatke o korisniku sertifikata i podatke o njegovom izdavaocu.
Trenutno u Srbiji postoji pet sertifikacionih tela koji izdaju sertifikate:
- MUP Republike Srbije – elektronski potpis se učitava na ličnu kartu (potrebna je lična karta sa čipom)
- Pošta (sertifikacionoteloPošte) –na USB memoriji–radiiu Linux-u
- PrivrednakomoraSrbije-na USB memoriji
- Halcom-na USB memoriji
- E-Smart-na USB memoriji
Važno je napomenuti da ukoliko se zahtev podnosi kod MUP-a, izdavanje je besplatno, a kod ostalih sertifikacionih tela izdavanje se naplaćuje.
Napominjemo, da s obzirom da se bliži period predaje godišnjih izveštaja koji moraju biti potpisanikvalifikovanimelektronskimpotpisom,obezbedite na vreme elektronski potpis.
Za pomoć oko procedure izdavanja I preuzimanja sertifikata CMS računovodstvovam stoji na raspolaganju.